GEZONDE VOEDING VOOR DE OGEN TIJDENS LOCKDOWN EN AVONDKLOK

Tijdens de huidige pandemie en avondklok kan het lastig zijn om bepaalde producten in de supermarkt te vinden. Zelfs één of twee heilzame voedingsmiddelen in uw normale voedingspatroon opnemen, kan de gezondheid van uw ogen en uw algemene lichamelijke welzijn al bevorderen.

Te veel ingeblikte, verpakte en zwaar bewerkte voedingsmiddelen eten kan verleidelijk zijn vanwege het gemak en de lange houdbaarheid. Meestal is het geen probleem om een beperkte hoeveelheid van deze voedingsmiddelen te eten, maar het menselijk lichaam is niet gemaakt om er langdurig op te functioneren.

Een aantal van de volgende gezonde voedingsmiddelen toevoegen kan uw ogen, lichaam en geest goed doen:

  • Voedingsmiddelen met een hoog vitamine E-gehalte: amandelen, hazelnoten, volkoren granen en spinazie.
  • Voedingsmiddelen met een hoog gehalte andere antioxidanten: artisjokken, bosbessen en pure chocolade met een hoog cacaogehalte.
  • Voedingsmiddelen met veel omega-3, EPA en DHA in het bijzonder: vis zoals zalm, haring, makreel en tonijn. vlaszaden kunnen als vegetarische vervanging dienen maar bevatten geen EPA en DHA.
0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *